Przedstawiciele Generacji Z deklarują wydatki na podobnym poziomie jak pracujący już millenialsi, zwłaszcza w zakresie wydatków na modę – czytamy w opublikowanym niedawno raporcie „Jak kupuje Generacja Z” przygotowanym przez Accenture Polska.

Accenture Polska wraz z FashionBiznes.pl przeprowadziło w 2019 roku pierwszą edycję badania zwyczajów zakupowych Generacji Z w Polsce. Wniosek płynący z jego wyników jest jeden – na przestrzeni najbliższych kilku lat pokolenie urodzone po 1995 r. stanie się kluczową grupą konsumentów, wyznaczającą kierunki zmian w zakresie produktów i usług, marketingu, komunikacji czy obsługi klienta.

Już teraz, jak wynika z badania, przedstawiciele Generacji Z pod względem zakupów niewiele ustępują millenialsom, a przecież tylko jedna trzecia z nich jest aktywna zawodowo. Blisko 4 na 10 konsumentów poniżej 25. roku życia wydaje na odzież i obuwie ponad 200 zł miesięcznie, co trzeci przynajmniej raz na kwartał kupuje produkt luksusowy. Wydatki na elektronikę przekraczające 200 zł miesięcznie deklaruje 30 proc. najmłodszych konsumentów, zaś na kosmetyki – 23 proc.

Polscy reprezentanci Generacji Z częściej niż ich rówieśnicy na świecie dokonują zakupów online – zwłaszcza w takich kategoriach, jak „kosmetyki”, „gadżety elektroniczne” oraz „moda”.  44 proc. badanych w wieku poniżej 25 lat jest skłonnych podpiąć kartę płatniczą pod aplikację sklepu.

Co jeszcze wynika z badania? Generacja Z – jak czytamy w raporcie – ceni produkty wysokiej jakości i marki odpowiedzialne społecznie. Przedstawiciele Generacji Z są także bardziej skłonni niż starsi konsumenci zapłacić więcej w zamian za szybsze dostarczanie zamówionego produktu.